Karma je zdarma

V poslednom období sa zamýšľam čím ďalej, tým viac nad hodnotami. Nachádzam sa úplne sama so svojimi myšlienkami, a to ma privádza niekedy k zúfalstvu. Avšak, musím z toho vyťažiť čo najviac, a preto píšem tento článok. 

Vždy bolo pre mňa úplnou samozrejmosťou pomáhať druhým. Odmalička mi boli rodičia ukážkovým príkladom toho, ako sa správať k ľuďom. Nie len k ľuďom, ale aj prírode, alebo zvieratám. Ako malá som si vybudovala naozaj pevný vzťah so zvieratami a na tom sa nič nezmenilo. Do dnešného dňa sa chovám ako dieťa, keď idem do ZOO, keď vidím hocijakého psíka, alebo koníka… Keď som bola malá, tak som si ešte neuvedomovala, že to u niektorých ľudí bohužiaľ samozrejmosťou nie je. Keď vidím, čoho sú ľudia schopní, ako dokážu zvieratá týrať, tak mi je z toho častokrát zle. Ako sa tak nad tým zamýšľam, musela som byť v minulom živote asi nejaké zviera, pretože moja láska k nim je naozaj obrovská. Sú to krásne stvorenia, každé tak nádherne iné a jedinečné. Bohužiaľ, čím ďalej, tým je väčší výskyt ohrozených druhov zvierat. Ako napríklad tiger, veľryba, žralok, orangutan, slon a mnoho iných. Zamysleli ste sa niekedy prečo je to tak? Je to spôsobené najmä pytliactvom. V dnešnej dobe je pašeráctvo obrovským biznisom. Daňou za pašeráctvo je neskôr úplné vyhynutie určitých druhov zvierat. Napríklad, zvieratko menom šupinavec je zabíjané kvôli jeho šupinám. Tieto šupiny obsahujú látku keratín, ktorá sa nachádza napríklad bv našich nechtoch. Tieto šupiny využívajú na tzv. luxury goods, alebo v tradičnej medicíne, v ktorej doposiaľ neboli vedecky dokázané žiadne blahodárne účinky… Ako ďalším príkladom je roh z nosorožca. Tento roh si ľudia kupujú ako “dobrú investíciu”, pretože jeho cena je neopísateľná. Niektorí veria, že látka, ktorá sa nachádza v tomto rohu pomáha ako liek na rakovinu, alebo na opicu. Ešte stále sa čudujete prečo pribúda čoraz viac ohrozených druhov zvierat?

Poďme sa teraz trošku spolu pozrieť na prírodu. Každým rokom pribúda počet prírodných katastrof a my sa tvárime akoby sa nič nedialo, však nás Slovákov sa to netýka. Týka sa nás to a veľmi! Ešte si spomínate na nedávne udalosti v Austrálii? Pýtam sa to preto, lebo všetci sme sa zaujímali o tieto požiare len maximálne tak týždeň. Presne asi toľko, ako trval celý mediálny ošiaľ. Nikto sa už o týchto udalostiach momentálne ani len nerozpráva. Napriek tomu, že v médiach už o Austrálii nie je počuť, dôsledky týchto udalostí pretrvávajú dodnes. Doposiaľ sa záchranári zvierat snažia “dať dokopy” zvieratká, ktoré mali to šťastie prežiť, ale sú v hroznom stave. Týmto by som chcela iba poznamenať, aby sme boli k prírode milší a ohľaduplnejší, lebo aj ona nám to vie pekne vrátiť. Snažme sa obmedziť konzumáciu živočíšnych výrobkov, nekupujme si stále nové a nové veci, využime to, čo už doma máme, v neposlednom rade recyklujme správne! 

Mojím cieľom bolo poukázať na silu karmy. Ja osobne si všímam každý deň, čoho všetkého je schopná. Musím sa takto verejne pochváliť, že sa zo mňa zo dňa na deň stáva šťastnejší človek, aj keď robím veci, ktoré by mali byť pre každého samozrejmosťou. Pustím starších ľudí v autobuse sadnúť si. Výjdem z obchodu s plnou taškou(v mojom prípade VOZÍKOM! :D) potravín a darujem niečo z toho človeku, ktorý pred ním sedí naprázdno. Podržím dvere každému, kto ide za mnou. Keď sa nachádzam pri pokladni, často pustím niekoho pred seba, keď vidím, že ten človek má v ruke dve veci a ja obrovský nákup. Potom si všímam, aké pekné veci sa mi v živote dejú. Keď sa teperím s ťažkým vozíkom plným nákupu po schodoch, takmer vždy mi s ním niekto pomôže, aj keď je to len náhodný okoloidúci. Pomerne často podrží dvere zase niekto mne. Keď som ja tá, ktorá si kúpila v obchode dve veci, tak ma väčšinou vždy zase pustí niekto predo mňa. Raz sa mi v práčovni stalo, že sa mi zasekla práčka. Jeden pán, ktorý mal už dávno oprané, čakal so mnou skoro hodinu na opravára, ktorého mi sám od seba zavolal. 

Všímate si tú krásu KARMY aj Vy? Ak áno, budem určite rada, ak mi do komentu alebo do directu na instagrame napíšete nejakú príhodu s ňou. 

Pridávam ešte odporúčania na témy, ktorých som sa jemne dotkla.

  1. Youtubový kanál Natálie Pažickej by ste určite nemali obísť, pretože každé video obsahuje veľmi veľa zaujímavých a užitočných informácií! Konkrétne toto video sa mi páčilo asi najviac: https://www.youtube.com/watch?v=z47NwTy4B-k&t=533s #everyindividualmatters

  2. Vrelo odporúčam film The game changers, ktorý nájdete na Netflixe. Ukáže Vám inú stránku konzumácie živočíšnych výrobkov. https://www.netflix.com/watch/81157840?trackId=13752289&tctx=0%2C0%2C6f242726b1e5518762b662123f54ec6a6eaa3eee%3Afdcb48926639df11c7573c1bd76482126bbcfd71%2C%2C

Majte sa krásne a pamätajte, že Karma je zdarma a v živote sa Ti vráti presne to, čo si zaslúžiš! Vaša A. 

Komentáre