Mesiac bez sociálnych sietí - dá sa to ešte vôbec?

Mesiac offline a čo si sa zbláznila? Bože úžasné rozhodnutie! Plne podporujem! Tak ti v tom fandím Sarah! Och a ja by som to určite nedal/a... To si fakt myslíš, že takéto čosi dá instagram girl ako ty? Jejda, veľmi ti fandím a oddýchni si! Brutál rozhodnutie, toto aj ja plánujem už dlho, len sa k tomu akosi neviem dokopať!

Toto je len výber z milión podobných správ, ktoré mi došli potom, ako som všade oznámila, že som sa rozhodla prežiť december inak. A teraz fanfáry.. tamtadadaaaa offline!
Áno, čosi neuveriteľné, priam až nemožné v dnešnej dobe, ale div sa svete, prežila som a neskutočne ma to nakoplo! Teraz mám ešte viac sily a energie do Nového krásneho roka!

Nový rok pre väčšinu ľudí predstavuje niečo nové, čas na zmenu, nové príležitosti. Je to aj čas zastaviť sa aspoň na chvíľku a rozobrať svoj život na drobné. Obzrieť sa späť a nastaviť si zrkadlo. Uvedomiť si, kde som, čo som za ten rok stihol/stihla, čo som zmenila, kam som sa posunula a ktorou cestou sa vyberiem ďalej. Tak ako aj každé nové ráno, každý pondelok, každý nový mesiac, môže predstavovať túto šancu na zmenu. No Nový rok to má v sebe ešte o čosi intenzívnejšie, pretože človek má zrazu pred sebou 365 úplne nepopísaných dní. Je to ako otvoriť nový zošit, otočiť stranu, začať písať svoj život s čistým, nepoškvrneným štítom obrovských rozmerov.

Veľa ľudí sa ma pýtalo, či sa mi čosi deje, či sa niečo zlé nestalo, alebo prečo som sa jednoducho rozhodla pre takéto radikálne a šialené rozhodnutie.

Tak takto. Po prvé, ja osobne si viem predstaviť prežiť život aj úplne bez mobilu. Och, vrátiť sa tak v dobe, v myslení, v spôsobe uvažovania… je to však príliš veľká utópia, priam až nemožné! Mobil používam denno-denne, takmer nonstop a som za tento pekelný výmysel nesmierne vďačná! Lenže jediné, čo by mi tam reálne chýbalo, by bola hudba, moje milované podcasty a fotky. Čo by sa dalo poriešiť aj inak, no končím... je veľmi praktické všetko riešiť pohodlne mobilom, cez internety, skrátka online. Mám v ňom všetko, ale, že naozaj všetko! Čiže nebudem tu hrať hrdinku, už si to ani ja veľmi neviem predstaviť a bodka (filozofovať by som však o tom vedela na večné veky, samozrejme muhahaa).

A teda, dlho očakávaná odpoveď: nie, nič sa mi nestalo! Som úplne v pohode, teda skoro. Kto ma pozná vie, o čom hovorím.. Len som sa skrátka rozhodla vypnúť, byť mesiac v reálnom svete, prežiť celý december tak trochu inak. Ale ten šok, ktorý som chtiac-nechtiac spôsobila, cez reakcie mojich známych, ma dosť dobre pobavil.

December je posledný mesiac v roku. Žiadna novinka. Tento čas sa však vždy snažím využiť na uvedomenie sa, zhodnotenie celého prežitého roka a akési vybalancovanie mozgu. Z tohto hľadiska je to aj najdôležitejší mesiac celého roka! No a tento rok bol natoľko špeciálny, že som si to chcela celé poriadne uvedomiť, sama so sebou, veľmi intenzívne, a tak skutočne, bez neustáleho vyrušovania. A tak som takýmto radikálnym krokom stopla všetky internety. Okrem toho som si natrieskala už časť skúšok na predtermíny, takže som sa chcela a aj musela veľmi fokusovať aj na školu.

A zhodnotenie tohto rozhodnutia? Nič lepšie som ani nemohla urobiť! A to nehovorím len pro forma. Vážne a zo srdca priznávam, že som všetky stanovené ciele aj naplnila a uvedomila som si iné veci, tie dôležité, na ktorých skutočne záleží. A plus ma o čosi viac fascinuje, aký svet sme si tam niekde v našich mobiloch vytvorili.. čosi úplne neprirodzené a umelé.. Stvorili sme si virtuálnu predstavu toho, čo možno chceme zažívať, ale nedarí sa nám to realizovať. Šialené! Nie som si úplne istá, či to za to 
všetko stojí..

Akokoľvek milujem instagram, takáto sociálna hygiena, pauza a detox padol veľmi vhod. Vyhrala som tri v jednom! Som vďačná a oveľa slobodnejšia. Aj keď viem, že do toho zase veľmi rýchlo spadnem, malo to cenu. Žila som svoj život úplne naplno po celý mesiac a rozhodne v tom budem pokračovať, nielen cez soc.siete. Tak skutočne, uvedomelo a rozumne. :)
_________________________________________________________________________________

A ešte brutálna vec na záver (aspoň podľa mňa a verím, že to aj vás niekde posunie)..
Na konci každého článku si budete môcť prečítať naše odporúčania. Budú to zaujímavé články, podnetné podcasty, inšpiratívne filmy, seriály, knihy, skrátka hocičo z našich životov, čo nám v danej téme otvorilo oči a vyšvihlo zase o ten pomyselný schodík vyššie. Zároveň tým chceme tento portál posunúť na inú úroveň. Rady by sme vás tým inšpirovali k neustálemu vzdelávaniu sa a dohľadávaniu relevantných zdrojov k informáciám.

Moje prvé odporúčanie tohto týždňa a vlastne aj celého blogu, bude trošku rozkúskované. Nakoľko sa nám práve začal čarovný rok 2020, tak som sa rozhodla, že aj môj prvý tip bude tak trochu čarovný. Najbližších 20 dní budem s vami na našom instagrame, zdieľať « 20 najinšpiratívnejších žien môjho života ». Sú to silné, úspešné, inteligentné, pozitívne, reálne, no hlavne ľudské príklady ženskosti, ktorých existencia ma neustále posúva, motivuje a pomáha mi rásť. Cez ich životné príbehy vám chcem ukázať pravú tvár ženy. Oslavovať tak našu silu, krásu, ženskosť a to, že len spoločne zmeníme svet no matter what! Môj zoznam obsahuje tak Slovenky, ako zahraničné ženy, sú medzi nimi známe, menej známe osobnosti a aj také, svetu úplne neznáme, z môjho úplného súkromia. Ja si skrátka myslím, že len cez tú úžasne obrovskú škálu farebnosti a inakosti, človek môže pochopiť krásu a význam diverzity! A k tomu by som veľmi chcela prispieť aj ja! :)


Lásku, až do tvojho srdiečka vysiela...
                
                 S

Komentáre