Dôveruj, ale preveruj 🙏🏼

Rozhodla som sa Vám ísť vyrozprávať moju doposiaľ najnepríjemnejšiu skúsenosť s internetom, akú som kedy zažila. Neverím, že to idem dať von takto verejne, ale chcem, aby ste si z môjho príbehu naivného dievčaťa niečo zobrali. 
Minulé leto som sa postupne chystala na štúdium vo FR, konkrétne na Polytech Annecy-Chambéry. Keďže som si vybrala školu príliš neskoro, žiadne intráky už neboli voľné. Musela som si teda začať pozerať byty na prenájom cez internet. Na tieto stránky môže dať inzerát hocikto bez toho, aby musel prejsť cez realitku. Nebudem menovať konkrétnu stránku, ale bola to jedna z najznámejších vo FR. Kontaktovala som majiteľov bytov, ktoré spĺňali moje kritéria. Ozval sa mi jeden pán, ktorý sa mi zdal “dôveryhodný”. Na všetkom sme sa vedeli dohodnúť a on si po krátkej dobe vypýtal vopred dva nájmy+kauciu. Samozrejme, že mi vtedy vôbec nedoplo, že sa to takto dopredu nerobí, ale robí sa to vždy až na mieste. Všetko som svojim rodičom podala takým spôsobom, že “je to úplne normálne”. Pán si vyžiadal peniaze cez službu Moneygram. Táto služba funguje takým spôsobom, že dojdete do danej pobočky s hotovosťou, zadáte údaje danej osoby, ktorej peniaze posielate. Oni Vám dajú číslo, ktoré neskôr pošlete danej osobe a ona si môže peniaze vybrať. Tak sme mu teda danú sumu poslali. Prebehol nejaký ten čas a mne sa odchod do FR približoval každým dňom. 
Jeden nie veľmi pekný deň som však zistila zaujímavú skutočnosť. Dovtedy som si myslela, že moja škola sa nachádza na jednom mieste, v meste Annecy. Avšak, zistila som, že Polytech Annecy-Chambéry je fakulta, ktorá sa nachádza na dvoch miestach: Annecy a Chambéry. Písala som teda mail do školy, aby som zistila, do ktorého mesta idem teda študovať. Zistila som, že som bola pridelená do Chambéry. Zaujímavé zistenie, však? Dosť skoro som sa spamätala… Našťastie som to zistila ešte pred odchodom. 
Medzičasom mi pán “majiteľ” bytu v Annecy písal, že by potreboval ešte nejaké peniaze, pretože jeho žena ochorela a je v nemocnici… Už vtedy som vedela, koľká bije. Písala som mu mail s tým, že potrebujem všetky peniaze od neho naspäť, pretože som zistila, že nejdem študovať do mesta Annecy. On mi samozrejme odpísal, že mi peniaze nevie vrátiť, lebo ich dal na liečbu jeho manželky… Skúšali sme kontaktovať službu Moneygram, ale bohužiaľ si tento človek už peniaze dávno vybral, čo znamenalo, že ich už v živote neuvidíme. Chceli sme to ísť riešiť ešte na políciu vo FR, ale nemyslím si, že by sme sa niečoho dočkali. 
Nastal teda čas na oficiálny odchod do FR. Cestovali sme autom s mojimi rodičmi a s frajerom. Ako sme prišli do FR, pobehali sme všetky možné realitné agentúry, ale nepochodili sme, pretože ak si tu chcete prenajať nehnuteľnosť, musíte mať tzv.garanta, ktorý za Vás ručí. Nakoľko sme nepoznali nikoho, kto vo FR pracuje, museli sme hľadať iné alternatívy. Skúsila som teda ešte raz popozerať všetky stránky, na ktorých som bola. Našťastie sme našli byt neďaleko od mojej školy, do ktorého som sa mohla nasťahovať hneď. Ani si neviete predstaviť, akí sme boli všetci po tejto skúsenosti prezieraví. Báli sme sa, či opäť nejde o podvod, či ma z toho bytu nepríde niekto vyhodiť, keď rodičia odídu. Preverovali sme si majiteľku bytu, či pracuje tam, kde tvrdila, že pracuje. Po tejto nepríjemnej skúsenosti mám obrovskú nedôveru voči hocikomu. Avšak, bolo to dobré na to, aby som si uvedomila, čo sa v tejto dobe deje. 
Veľmi som sa z tejto skúsenosti poučila. Bohvie, ako sa pán, s ktorým som si písala, naozaj volá. Vôbec nemusel byť jeho doklad totožnosti pravý. Vôbec mi nemusel písať ani z mesta Annecy. Chcela by som len poukázať na to, aké hrozné veci sú schopní ľudia robiť. Podvody s nehnuteľnosťami, s ponukami práce, s predajom, pomaly so všetkým, čo Vám príde na um… Dávajte si naozaj pozor, čo sa týka internetovej komunikácie. Buďte prezieraví, nedôverujte len tak hocikomu. Žijeme v dobe plnej možností, a tým pádom sa tieto podvovy aj ľahšie konajú. Budem rada, ak sa aj Vy s nami podelíte o Vašu nepríjemnú skúsenosť s podvodmi na internete. Môžete nám hodiť koment alebo píšte do directu nášho instagramového účtu @slnieckar_ky. 

Moje odporúčania nebudú úplne úzko súvisieť s touto témou, ale keď sa trošku zamyslíte, tak asi aj mierne súvisia. Prednedávnom som dočítala knihu, ktorú by si mal prečítať každý jeden Slovák povinne. Ja osobne by som ju zaradila do povinnej literatúry stredných škôl. Kniha s názvom UMLČANÍ. Je napísaná novinármi na čele s Marekom Vagovičom z Aktuality.sk. Ak ste o tejto knihe ešte nepočuli, tak si ju bežte kúpiť hneď ako budete môcť. Ide o príbeh Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.  https://www.martinus.sk/?uItem=438065
Mojím ďalším odporúčaním pre Vás, je určite seriál Za Sklom, ktorý som zhltla za tri dni. Jeho dej založený na skutočných udalostiach Vás dostane a maximálne znechutí… Nájdete ho tu … https://videoportal.joj.sk/za-sklom?seasonId=866 

Vaša A. 

Komentáre